Czwarty rok z rzędu władze gminy Starachowice będą realizować „Program usuwania wyrobów zawierających azbest w Gminie Starachowice”...

Czwarty rok z rzędu władze gminy Starachowice będą realizować „Program usuwania wyrobów zawierających azbest w Gminie Starachowice”. Mieszkańcy, którzy chcą z niego skorzystać proszeni są o dostarczenie do Urzędu Miejskiego informacji o wyrobach zawierających azbest znajdujących się na ich posesji. Jeśli zrobili do wcześniej, powinni zaktualizować te dane. Wzory wymaganych formularzy są dostępne w Referacie Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska.

Gmina Starachowice przystąpiła do przyjętego przez Radę Ministrów programu już w 2005 r. Program realizowany przez gminę Starachowice był pierwszym tego typu w województwie świętokrzyskim. Na podstawie informacji o ilości azbestu, które przekazali mieszkańcy gminy, władze opracowały program, w którym ujęto ilość azbestu znajdującą się na terenie gminy oraz konieczną do usunięcia w poszczególnych latach do 2032 roku. W ciągu 3 lat usunięto ten niebezpieczny materiał ze 153 miejsc, niemal w 100 % były to pokrycia dachowe. Łącznie zdemontowano 22,565 m2 powierzchni płyt eternitowych, kosztowało to ponad 186 tys. zł.

Źródło: www.starachowice.eu

Do góry
Serwis Baza Azbestowa (BA) używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom serwisu korzystanie z systemu BA oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci Twojego komputera lub innego urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zmienić ustawienia przeglądarki tak, aby zablokować zapisywanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności